UNESCO Chair GHE

Norway

National / Territorial Representative of the UNESCO Chair

As a Norwegian representant, Unni Karin Moksnes, is part of the NTNU Center for health promotion research which aims to contribute to high quality research and to provide for educational programs to improve the practitioners’ understanding of health maintenance and health development. The main activity of the center is basic health promotion and positive health research. Learning and development is an area given priority at NTNU Center for Health Promotion Research Research. Master and PhD students work together with researchers to study factors that contribute to present and future health and well-being among children and adolescents.

Unni Karin Moksnes is also part of the research group Children and young people’s health and welfare. The research group is particularly concerned with health prevention and health promotion, as well as uniting the many bodily dimensions of health and its effects in interactions with the surrounding environment. A good childhood in a diverse society demands a generous and comprehensive understanding of normality. The group does research with, on and for children and young people.

En tant que représentante norvégienne, Unni Karin Moksnes fait partie du Centre NTNU de recherche sur la promotion de la santé, dont l’objectif est de contribuer à une recherche de haute qualité et de fournir des programmes éducatifs pour améliorer la compréhension des praticiens en matière de maintien et de développement de la santé. L’activité principale du centre est la recherche fondamentale sur la promotion de la santé et la santé positive. L’apprentissage et le développement sont un domaine prioritaire au NTNU Center for Health Promotion Research. Les étudiants en master et en doctorat collaborent avec les chercheurs pour étudier les facteurs qui contribuent à la santé et au bien-être actuels et futurs des enfants et des adolescents.

Unni Karin Moksnes fait également partie du groupe de recherche sur la santé et le bien-être des enfants et des jeunes. Le groupe de recherche s’intéresse particulièrement à la prévention et à la promotion de la santé, ainsi qu’à l’intégration des nombreuses dimensions corporelles de la santé et de ses effets dans les interactions avec l’environnement. Une bonne enfance dans une société diversifiée exige une compréhension généreuse et complète de la normalité. Le groupe effectue des recherches avec, sur et pour les enfants et les jeunes.